zondag 12 december 2010

Een vrolijke buschauffeur.

Afgelopen vrijdag had een dag kunnen zijn om met de fiets naar het werk te gaan. 's Morgens liep ik naar mijn box om het ding te pakken toen ik besefte dat het ding nog op het werk stond, dus ging ik met de bus, lijn 170 naar Uithoorn en daarna een paar haltes met lijn 130. De bus was een paar minuutjes te laat, en kon daardoor lekker doorrijden. Op Uithoorn Busstation aangekomen snelde ik mij, met een aantal anderen, naar de halte van de aansluitende bus. " Haast je niet", riep de chauffeur ons toe," ik heb speciaal op jullie gewacht!" En zo vertrok de bus, die doorgaans vrijwel leeg tussen Breukelen en Uithoorn pendelt, met wat passagiers aan boord.
Bij de halte aangekomen, stapte ik uit." Ga je nu al weg?", riep de chauffeur. Na elkaar een prettig weekeinde te hebben toegewenst, en elkaar groetend afscheid te hebben genomen, vertrok de bus weer.
Dit was een vrolijk begin van de dag.
Ik blijf mij trouwens afvragen waarom die pendelbus nog steeds niet naar Utrecht rijdt. Lijn 140, die ooit op dat traject reed, was altijd afgeladen druk. Tegenwoordig gaan veel mensen met de auto naar Utrecht.........

Geen opmerkingen: