donderdag 30 mei 2013

Herrie!

Misschien heb je het al gehoord, aankomende zaterdag is er een dancefeest in het Amsterdamse Bos. Zoals ik al een keer eerder betoogde, snap ik niet waarom dit soort dingen uitgerekend in een natuurgebied moeten gebeuren, zet zoiets eens midden in de stad neer. Het is natuurlijk gemakkelijker dit soort dingen in een natuurgebied te doen, immers dieren gaan niet naar de politie bellen om te klagen over geluidsoverlast.
Nu heb ik het geluk dat ik in Amstelveen woon, dus moet het geluid vanaf 20 uur al worden getemperd, en vanaf 23 uur al stil zijn. Op zich een goede regel, hoewel ik al een paar keer heb mogen meemaken dat het binnenshuis niet te harden was door de herrie.
Om nog even terug te komen op het "Dancefeest" van aankomende zaterdag, in de regels, door de organisatie "rules" genoemd, staat dat de muziek te hard zal zijn en er kans is op gehoorsschade. Bovendien staat er dat de organisatie daarvoor niet aansprakelijk gesteld kan worden. Ik denk dat het eens tijd wordt dat een aantal festivalgangers een gang naar de rechtbank gaat maken.

Geen opmerkingen: