woensdag 1 mei 2013

't Stad

Met de afgelopen Koninginnedag, waarbij de troonswisseling heeft plaatsgevonden, zijn mijn vriendin en ik naar Antwerpen afgereisd. Zeker, nadat we allerlei signalen ontvingen dat er een en ander zou kunnen gaan gebeuren. Met de vorige troonswisseling in mijn geheugen, wilde ik dat sowieso geen tweede keer meemaken, en hebben we ons heil gezocht bij onze zuiderburen.
Daar aangekomen viel ons een ding direct op, het was er muisstil, en dan bedoel ik niet alleen dat er weinig Nederlanders waren, die nog altijd de stomme gewoonte hebben om over straat te gaan schreeuwen, maar ook de Vlamingen lieten zicht amper zien. Voor ons was dit wel eens een keertje lekker niet te hoeven struikelen over anderen en, vooral, eens de winkels goed te gaan bekijken.
Ook in de restaurants was het opmerkelijk rustig, zodat we vrij snel onze drankjes en eten kregen, en we veel tijd hadden om eens naar andere plekjes in de stad te gaan.
Zo tegen een uur of zeven 's avonds, nadat de TV-uitzendingen over de troonswisselingen afgelopen waren, werd het ineens druk, voor ons het teken om terug te gaan naar Nederland. Daar was het inmiddels ook rustig, de mensen waren er moe van een dag feest vieren...

Geen opmerkingen: