woensdag 4 maart 2009

Nou?

Ik moet toegeven, ik kijk wel eens maar reclames. Meestal neem ik de programma's die ik wil zien gewoon op en spoel de reclames door, maar soms wil ik mij wel eens door wat onzin laten vermaken. Hierbij speelt de keuze van de acteurs, zowel in vrouwelijke als mannelijke vorm, een rol. En dan heb ik het niet over de meesterlijke bedrijfsleider van 's lands grootste kruidenier, maar over, bijvoorbeeld, een van de leningverstrekkers. Als je "adviseurs" op het scherm zet, gebruik dan geen soapacteurs, wiens gezicht al meermaals op het scherm is geweest en vooral niet als dit figuur in die soap nog een onbetrouwbare schurk heeft gespeeld ook.
En dan natuurlijk de wonderproducten. Zeep met ingebouwde intelligentie, hoe verzin je het. Oké, ik kijk wel eens naar sience fiction, maar zelfs dit verzinnen dat soort schrijvers niet eens.
Ook een vertekend beeld geven is iets wat regelmatig gebeurt. Niet? Wat dacht je van een hamburgertent die zich voordoet als een driesterrenrestaurant. Als deze zaak eens gaat beginnen met echte hamburgers te verkopen in plaats van die dunne plakjes die je met een vergrootglas moet zoeken.
Je ziet maar, zelfs dit heeft amusementswaarde.
Veel plezier!
Robert.

Geen opmerkingen: