zondag 25 juli 2010

Wat een drukte!

Dat deze dag anders zou verlopen dan normaal, was mij van de week al duidelijk. Een Engelsman had een tram gehuurd, en deze moest tussen de dienst worden door gefrommeld. Normaal is dit geen probleem, een overweg aan het einde van de lijn gooit al een paar weken roet in het eten. Op mysterieuze wijze is een paar weken geleden het spoor smaller geworden. Het resultaat is dat de keerfaciliteiten in Bovenkerk niet gebruikt kunnen worden. Daardoor kunnen alleen de wagens gebruikt worden die aan twee kanten een besturing hebben.
De Engelsman ging akkoord dat zijn rit voor de dienst uit zou gaan. Hij blij, wij blij, ware het niet dat de rangeerwagen geen zin had. De rangeerder was juist extra vroeg gekomen. Ik kwam dus al half gestresst aan, en kon niets anders verzinnen dan de dieselloc te pakken. Dus ik werk de checklist af om het ding te starten, vergeet ik het contactsleuteltje om te draaien, dus van starten kwam weinig. Toen het muntje viel, of beter, het sleuteltje een kwart slag was omgedraaid, ging het een stuk beter. Op dat moment is bij mij de stress ook gelijk weg, de boel is dan in beweging.
Toen de eerste wagens buiten waren, viel het mij al op dat er een volksoploop was. Het bleken mensen te zijn die ongerust waren. Er waren gisteren berichten verschenen over het faillissement van het AOM, het Amsterdams Openbaar Vervoer Museum. Veel mensen dachten dat het om ons museum ging! Gelukkig niet zeg! Het effect was wel dat de wagens de hele dag uitpuilden.
Het was de hele dag al rommelig, de pers hing ook al de hele dag bij mij en mijn collega's aan de email en telefoon, ook daar is onduidelijkheid, met als gevolg dat van de diverse GSM's de accu's leeg waren geraakt. Dus mocht je iemand van de RETM of EMA niet te pakken kunnen krijgen........
Wees gerust, morgen zijn de accu's weer opgeladen, en wij ook trouwens.

Geen opmerkingen: