donderdag 15 juli 2010

Weer het weer.

Het begint langzamerhand vervelend te worden dat het weer het weer voor elkaar krijgt om onderwerp van gesprek te zijn, zelfs al zou je er niet eens over willen praten.
Gisteren was een weerwaarschuwing afgegeven voor het hele land, er zou noodweer uitbreken. In het westen was flinke en langdurige regen voorspeld, en in het oosten zou het gaan stormen. Ik maakte gisteren de foute opmerking dat het wel meeviel, en die meldingen hoorde ik ook uit Utrecht en Flevoland. Wat ik toen niet wist was dat de zuidelijke, oostelijke en noordelijke provincies er flink van langs kregen, met als dieptepunt een windhoos, waarbij een dode is gevallen. Wat uniek is was het feit dat er zelfs hoogspanningsmasten om zijn gegaan. De laatste keer dat dit is gebeurd is meer dan vijfentwintig jaar geleden tijdens een ijzelperiode, toen de masten bezweken onder het gewicht van het ijs.
Vandaag kreeg ik een mailtje met de tekst:" geniet van jouw zomer, het is hier stervenskoud. " Dit mailtje kwam uit Zuid-Afrika, waar het nu hartje winter is. Ik hoop dat we van de rest van de zomer kunnen genieten.....

Geen opmerkingen: