zaterdag 3 juli 2010

Wat is koelte toch lekker.

Met de hitte gisteren was er maar een ding waar ik aan dacht, hoe kom ik zo snel mogelijk in koelte terecht?
Op vrijdag is het de laatste paar weken een gewoonte dat mijn vader en ik samen bij mijn vriendin gaan eten. Haar keuken heeft deze dagen meer weg van een sauna, en dat is nou net het laatste waar we op zaten te wachten. Dus hadden we het plan opgevat om buiten de deur te gaan eten. De eerste optie, een terras aan het water, bleek volgeboekt. De tweede optie, een Chinees met airconditioning( waarom gebruiken we het woord klimaatbeheersing nog steeds niet?), bleek nog wel plaats te hebben. Dus gingen we met ons drietjes, met een stadsbus met "klimaatbeheersing", naar de Chinees. Daar aangekomen bleek er van beheersing geen sprake, hun apparaat had de geest gegeven. Al zwetend hebben we ons eten opgegeten. Na het eten hebben we besloten om niet per bus, maar te voet naar het huis van mijn vriendin te gaan. En zo liepen we, in de schaduw en met een beetje wind, terug.
Thuisgekomen, ben ik meteen onder de douche gedoken om wat verder af te koelen, mij voorbereidend op weer een warme dag. Het gekke is dat de weersverwachting gisteren nog sprak over temperaturen rond de dertig graden. Na de hoosbuien van vannacht zag ik dat de voorspelling is bijgesteld naar vijfentwintig graden.
In ieder geval functioneer ik wat beter bij deze temperaturen.

Geen opmerkingen: