vrijdag 18 februari 2011

De bus wilde geen afscheid nemen.

Ik wilde vanmorgen eigenlijk helemaal geen blog schrijven. Ik had gisterenavond een redelijk zware vergadering gehad, en wilde vanmorgen lekker rustig de dag beginnen.
Op vrijdag ga ik altijd op de fiets of met de bus naar het werk. Vandaag was het de beurt aan de bus. Na het instappen, checkte ik in, zoals dat moet met een chipkaart, en ging lekker zitten, rustig genietend van het uitzicht En zo tufte ik even na achten het pitoreske Uithoorn binnen, om een paar minuten later op het busstation aan te komen. In de bus brak paniek uit, de chip-apparatuur weigerde alle dienst, en de chauffeuse had haar tas al ingepakt om afgelost te worden. En zo beende de hele, volle, bus naar die arme chauffeuse, die declaratieformulieren moest gaan uitdelen.
Zou het niet handig zijn als er, in zo'n situatie, het mogelijk zou moeten zijn om in een andere bus uit te kunnen checken?

Geen opmerkingen: