zondag 13 februari 2011

Stoofvlees.

Als er iets is waar ik in België aan verslingerd ben geraakt is dat stoofvlees. Het is dan ook vaste prik om, als mijn vriendin en ik daar zijn, tussen de middag dit te gaan eten. Goed, je kunt het zelf maken, en af en toe doet mijn vriendin dat ook, maar het gerecht eten in het land van herkomst...
Nu gebeurt het ook dat gerechten uit het buitenland hier ook te krijgen zijn. Denk maar eens aan de pizza's of shoarma. Op een dag stond er bij de lokale patatboer een bord dat hij stoofvlees verkocht, dus gingen we een paar dagen later goed gemutst naar die frietboer. De man ging aan de slag en er verscheen daadwerkelijk iets voor onze neus waarvan alleen de patat herkenbaar was. Het andere deel van ons bord was gevuld met iets wat het meest aan kattenvoer deed denken Dit kan ook wel kloppen, ik had de beste man een paar minuten daarvoor met een blik in de weer gezien. In ieder geval leek het nergens naar. Uit beleefdheid zeg je dan nog "tot ziens".......

Geen opmerkingen: