dinsdag 1 februari 2011

En er is weer internet.

Na de telefoon-soap dacht ik even in een internet-soap terecht te zijn gekomen. Ik had vorig jaar al geprobeerd om de internetaansluiting ook te verhuizen. Dit bleek niet mogelijk omdat er nog geen telefoonlijn op de nieuwe locatie aanwezig was. Door de telefoonproblemen was het dus pas mogelijk om rond de Kerst de aanvraag in te gaan dienen voor de verhuizing van het internet.
Tot mijn stomme verbazing vroeg de internetprovider een eigen lijn aan, waardoor we nog eens moesten wachten. Later zou ik begrijpen waarom.
Van de internetprovider kregen we het bericht dat op 27 januari de graafploeg zou langskomen. Een beetje verbaasd ging de ploeg aan de slag. Normaal wordt het ADSL-signaal op de telefoonlijn gekoppeld, maar voor onze aansluiting had de provider om een eigen lijn verzocht.
Op 31 januari was het dan zover, de lijn werd opgeleverd. Omdat we van ISDN naar een normale telefoonlijn waren overgestapt, had ik een "analoog" ADSL modem geregeld, welke taal noch teken gaf. Sterker nog, het ding gaf aan dat er geen signaal aanwezig was, terwijl ik duidelijk signaal mat. Omdat er in de verhuisbrief stond dat ik vanaf 1 februari het modem, een ISDN-type, mocht verhuizen, sloot ik dit modem aan. Tot mijn stomme verbazing kwam het ding online! XS4ALL heeft dus een ISDN signaal op de analoge lijn gezet.
En toen viel ook het muntje, zo bleef het modem, dat we van hen gekregen hebben, bruikbaar, hulde.

Geen opmerkingen: