woensdag 15 januari 2014

Gekneusde duim

Vorige week had ik een klusje, en had daarvoor een inklapbare ladder nodig. Dat ding gebruik ik al jaren dus de werking van het ding is mij niet geheel onbekend. Deze uitvoering bestaat uit vier delen die vergrendeld zijn. Het ontgrendelen gebeurt door een veer opzij te drukken, waardoor je de ladder kunt opvouwen. En hier ging het mis. Ik had de ladder neergelegd, ontgrendelde, om vervolgens nog even mijn evenwicht te verliezen. Hierdoor kantelde de ontgrendelde ladder, en wist deze precies mijn duim te grazen te nemen. Kortom, ik loop met een gekneusde duim.
Maar, zoals je weet, komt een ongeluk nooit alleen, en heb ik, diezelfde duim, nog een aantal keren gestoten. Nu is dit normaal geen probleem, maar als iets gekneusd is, heb je er zo een extra blauwe plek bij.
Gelukkig doet het geen pijn. Het ziet er alleen niet uit, en kracht zetten is wat pijnlijk.
Het zal wel overgaan voordat ik een meisje wordt :-)

Geen opmerkingen: