donderdag 12 juni 2008

Ritje met hindernissen.

Je hebt van die dagen dat er van alles mis loopt. Op het programma stond een ritje Amersfoort om een reparatie te verrichten, op zich een rit van zestig kilometer die normaal drie kwartier in beslag neemt. Het ging gisterenavond al mis, ik had de verkeerde auto meegenomen. In plaats van de Seat, had ik de Kia mee naar huis genomen. Ik had gepland de rit vanuit huis te beginnen.
Toen ik vanmorgen wakker werd, kwam het bericht dat een vrachtwagen een lading slachtafval was verloren op de A1, de snelweg naar Amersfoort. Hoewel het ongeval in de richting Eemnes was gebeurd, stond er natuurlijk ook een file richting Amersfoort van nieuwsgierige aagjes, die het koesteren van hun nieuwsgierigheid belangrijker vinden dan de verkeersveiligheid. Voor mij zat er niets anders op dan naar het werk in Uithoorn te gaan, en daar af te wachten. Rond negen uur kwam het bericht dat de opruimwerkzaamheden nog tot tien uur zouden duren. Ineens kon de rit weer gereden worden. Ik begon onmiddellijk de wagen te tanken, als ik een wagen pak is meestal de tank leeg, en ging op weg. Bij Eemnes aangekomen, was de rommel nog steeds niet geheel opgeruimd, en stonk het er naar vis. Het bleek dat de lading slachtafval ook bestond uit visolie. In Amersfoort aangekomen, moest ik opschieten om terug te gaan naar Uithoorn. Om vijf voor twaalf begonnen de vrachtwagenchauffeurs met een langzaamaanactie tegen de verhoging van de dieselaccijns. Gelukkig was ik op tijd terug, hoewel ik tegen de verhoging van de accijns ben. Door de verhoging van de brandstofprijs krijgt de regering via de BTW al extra inkomsten.

Geen opmerkingen: