zaterdag 7 juni 2008

Weertje?

Vanmorgen was het weer tijd voor mijn ritje België. Het begon met mist tot Utrecht, gevolgd door regen, welke ik de rest van de dag zou houden. Tot de grens bij Hazeldonk/Meer waren er geen problemen. Na de grens natuurlijk het bekende waterballet, in België zijn de snelwegen niet uitgerust met ZOAB, daar overigens fluisterasfalt genoemd. Bij Minderhout was het mis. Een zee van zwaailichten, een totaal vernielde auto en twee vrachtwagens in de kant. Later begreep ik dat de auto met hoge snelheid tegen de vangrail was geknald, en er twee gewonden en een dode was te betreuren, en de vrachtwagenchauffeurs er "slechts" eerste hulp aan het verlenen waren. Na Antwerpen gepasseerd te zijn, kwam ik nog tegen, een auto bovenop de vangrail en een auto die 180 graden gespind was. De eerste stop is in Leuven. Na mijn vrachtje daar afgegeven te hebben, gaat mijn ritje naar Dendermonde. Deze rit rij ik via de A12, Merchtem en Opwijk om daar de N47 te volgen. Onderweg hoorde ik dat er in Merchtem een gat was geslagen van vier meter diep, en dat elektriciteits-, gas- en waterleidingen gebroken waren. Ik kon het dorp probleemloos passeren. Na Dendermonde, ging de rit naar Antwerpen, Schilde en weer naar Nederland. Voorbij Utrecht ging de zon weer schijnen. In Uithoorn aangekomen bleek het daar de hele dag zonnig geweest te zijn. Overigens een verzoekje aan de medeweggebruikers. Als je de ruitenwissers aanzet, zet dan ook je verlichting aan. Regen hindert het zicht. En mistlampen mogen pas gebruikt worden bij minder dan vijftig meter zicht. Pas dan ook de snelheid aan. Veel veilige kilometers.

Geen opmerkingen: