zaterdag 22 mei 2010

Goedenmorgen meneer.

Vanmorgen had ik weer eens een ritje België. Omdat ik er toch was, ben ik ook even naar een supermarkt gegaan. Ik blijf het stom vinden dat koekjes met aardbei- of frambozenvulling niet te krijgen is. Ook diverse reinigingsprodukten zijn hier niet te krijgen.
Bij de kassa aangekomen werd ik vriendelijk begroet door de cassiere, in het Vlaams trouwens kassierster genoemd. " Goedenmorgend meneer", zei ze vriendelijk. Ik groette terug, en maakte een grapje over de feit dat ik meneer werd genoemd." Zolang ge mij maar geen meneer noemt", antwoordde ze vliegensvlug. Vervolgens vroeg zij mijn bonuskaart." Die heb ik niet". " Die kan u bij ons onthaal halen", vervolgde zij, " zeker als u regelmatig komt." Tsjonge, ik kom er inderdaad bijna iedere week, maar dat ik daardoor herkend wordt.....
Na dit bezoek heb ik nog even de tank volgegooid om vervolgens weer terug naar Nederland terug te gaan, terug naar het harde leven en de harde G...

Geen opmerkingen: