vrijdag 7 mei 2010

Mafkees.

Aan het einde van de middag had ik een ritje vanuit Amstelveen naar Amsterdam. Deze rit voerde mij over de A9, die ik tot de afrit van de S112 volgde. Diegenen die de weg kennen, weten dat er bij Holendrecht een scherpe bocht naar rechts zit, gelijk gevolgd door een afslag, de S111. Allereerst zijn er altijd figuren die keihard op deze bocht komen afrijden, de wagen voor je jouwe gooien, om vervolgens vol in de remmen gaan om niet de bocht uit te vliegen, wat, gezien de vele schades aan de vangrails, niet altijd lukt. Ik ben dit idiote gedrag inmiddels wel gewend, en neem al ver voor deze bocht de snelheid eruit. Zoals altijd zijn er nog grotere idioten. Dit keer werd ik in de bocht zelf ingehaald en vervolgens afgesneden. De automobilist moest de afslag S111 hebben, en ging dan ook, na mij afgesneden te hebben, vol in de remmen staan om de afslag niet te missen, zonder richtingaanwijzer aan te zetten natuurlijk. Van mijn kant werd de snijer getrakteerd op een licht- en toeterconcert. Dit figuur beseft niet dat het busje, waar ik in reed, meer dan anderhalve ton weegt, en niet zomaar ik een bocht ga afremmen. Gelukkig ging het dit keer goed, en ik hoop dat de man snapt dat dit soort geintjes bloedlink zijn en ik die twee seconde ruimte niet voor mijn lol respecteer.

Geen opmerkingen: