zaterdag 14 augustus 2010

Een goed, en een slecht bericht.

Je kent het vast wel, een dag dat je blij en verdrietig tegelijk kunt zijn. Nou, zo een moment had ik vandaag, toen ik op mijn computerscherm loerde. Een "facebookkennis" die had gemeld een tijdje niets meer zich te laten horen, had mij vanmiddag een berichtje gestuurd. Vanwege financiële problemen kan ze voorlopig niet op internet komen, en de verjaardag van haar zoontje zou ook niet uitbundig gevierd kunnen worden. Ik heb snel een verjaardagskaart geregeld, die al binnen blijkt te zijn, twee weken te vroeg!
Een minder bericht kreeg ik al eerder over een hond die overleden is. Deze lobbes heb ik ook nog gekend, echter de huidige bazin van het beestje blijkt het er toch iets moeilijker mee te hebben dat ze zelf in eerste instantie dacht.
Dit is inderdaad iets dat mensen met huisdieren vaker overkomt. Vooral een hond, heeft interactie met het gezin, waardoor hij of zij als een lid van het gezin wordt gezien. Dit laatste geldt ook omgekeerd, de hond ziet het gezin als zijn roedel. Daarom is het ook belangrijk dat de hond zo snel mogelijk op zijn plek binnen het gezin wordt gewezen.
Zelf heb ik, helaas, geen huisdieren meer. Vanwege mijn werk en hobby's, ben ik, naar mijn mening, te weinig thuis om een dier te hebben.

Geen opmerkingen: