maandag 16 augustus 2010

Een rustige zondag?

Afgelopen zondag had ik een echte vrije dag. Geen visite, niet op bezoek, geen dienst op de museumlijn, nee, echt vrij. Ik ben, voor mijn doen, lekker gaan uitslapen. Ik stond pas op om negen uur. Omdat ik vrij was, hadden we het idee opgevat om naar een Zweeds meubelwarenhuis te gaan, je weet wel, het doolhof voor volwassenen. We moesten een boekenkast zien te vinden.
We waren lekker vroeg op pad gegaan, half Amsterdam komt toch niet voor de middag op straat. Na de afdelingen keukens, stoelen, eet- en slaapkamers gezien te hebben, kwamen we bij de kasten aan. Op zich hebben we snel een keuze kunnen maken, en gingen we naar het magazijn. Daar was te merken dat er velen nog nooit met magazijnwagens hebben gereden. Terwijl ik met een redelijk gangetje naar de kassa probeerde te komen, waren er mensen die, als een blinde koe, hun karretje vooruit gingen duwen, om zich vervolgens een hoedje te schrikken als ik voorbij kwam.
Toen we de spullen in de auto hadden gelegd, en terug naar huis gingen, was te merken dat Amsterdam was ontwaakt. Terwijl wij nog zo de parkeergarage konden bereiken, stonden de "uitslapers" in een lange file te wachten.
Wij hadden in ieder geval een leuk klusje, de twee kasten moesten nog in elkaar gezet worden.

Geen opmerkingen: