zaterdag 21 augustus 2010

Ik word niet vastgepind.

Heb je die berichten ook gelezen dat de supermarkten willen stoppen met het aannemen van contanten? Men wil dat we alleen nog maar elektronisch gaan betalen, in de volksmond ook pinnen genoemd. Ik zal niet snel op het pinnen overstappen. Allereerst neem ik geen pinpas mee als ik op straat loop, ten tweede kun je met cash je uitgaven in de gaten houden. En, natuurlijk, het derde punt, zijn je pingegevens zeer gemakkelijk aan jou te koppelen, geen hond die dit ooit zal ontdekken, zoals men bij het openbaar vervoer al voor elkaar heeft gekregen. Geluk bij een ongeluk is dat er meerdere supermarkten zijn. En mochten de supermarkten het voor elkaar krijgen om nog maar een kassa voor contante betaling open te mogen houden, dan zal ik vaak te vinden zijn bij de Jumbo, de supermarkt die niet toestaat dat er meer dan drie klanten in de rij staan.
En ik? Ik laat mij echt niet vastpinnen.

Geen opmerkingen: