woensdag 1 september 2010

De doodsteek.

Gisterenavond begon eigenlijk lekker. Ik had een paar klusjes op het trammuseum te doen die al een paar weekjes waren blijven liggen. Maar, omdat ik toch bij de remise was, ben ik daar natuurlijk naar binnen gelopen, waarna ik ook een collega-bestuurslid tegen kwam en vroeg hem de laatste stand van zaken over het faillissement van het AOM. Op dit moment staat de boedel van het voormalig Amsterdams Openbaar Vervoer Museum, het AOM, te koop, nadat dit museum failliet is gegaan. Ik dacht de mensen op het ergste te hebben voorbereid. Ik had als ergste scenario verteld dat de wagens overal ter wereld zouden gaan rondrijden, behalve bij het museum waar ik, met meer dan 140 mensen, actief ben. Wat ik niet voor mogelijk hield kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel, er bleek nog een zwarter scenario te bestaan. Er meldde zich een sloper uit België, die behoorlijk wat geld voor de wagens wil neertellen oms ze vervolgens te gaan slopen.
En zo staat het leven van onder andere de enige overgebleven tram uit Utrecht, de enige middeninstapper uit Amsterdam, alsmede de gele trams uit Amsterdam op het spel. Het allerergste is het voor de sneeuwvegers en de Union. Deze wagens hebben twee wereldoorlogen weten te overleven........ Dus, mocht je een tram kunnen redden.........

Geen opmerkingen: