donderdag 2 september 2010

TRAMS GERED. Doe mij dit nooit meer aan.

Na een paar dagen flinke angst dat een hele collectie Amsterdamse historische trams naar de sloop zouden gaan, kwam donderdagmiddag het verlossende woord, de gemeente Amsterdam heeft geholpen om de collectie te redden. Hoe en wat, daar zal ik het niet over hebben, de hoofdzaak is dat de wagens zijn gered.
Toen het bericht bekend werd, ging de tam-tam meteen in werking, iedereen belde iedereen om het goede nieuws te vertellen. Toen het nieuws ook wat verder bekend werd, kreeg ik ook aardig wat telefoontjes te verwerken, waardoor ik bij vlagen niet eens meer bereikbaar was!
In ieder geval kan er weer naar de toekomst, danwel het verleden, gekeken worden. Alvast hulde aan de mensen die dit voor elkaar hebben gekregen. En nu zien die collectie degelijk onder te brengen, zowel letterlijk als bestuurlijk. Uiteindelijk komt het door een aantal stichtingen dat de collectie uit elkaar is gevallen. Zelf ben ik van mening dat de leden van onze vereniging invloed moeten hebben op hetgeen gebeurt, en gaat gebeuren. Deze constructie heeft de amsterdamse tramwereld meermalen het leven gered. Ander dan bij een stichting, zijn de leden betrokken bij de besluitvorming.

Geen opmerkingen: