zaterdag 11 september 2010

Wat moet je? Niks?

In mijn postbus lag weer vol met reclamefolders. De bedrijven proberen je van alles aan te smeren, waar je meestal niets aan hebt. Goed, je hebt van die "nee, nee"-stickers, die de reclame uit je brievenbus moet houden. Het probleem is meteen dat de mededelingen van het wijkopbouw en de lokale krantjes ook niet meer in je bus verschijnen. En het papier kun je voor allerlei doeleinden gebruiken.
Dit keer zat er ook een kaartje tussen van Eredivisielive, een voetbalzender. Ik mag een paar maanden gratis naar de zender kijken. Nu ben ik sowieso niet het figuur dat naar een hele wedstrijd gaat zitten kijken, meestal kijk ik zelfs niet naar de samenvattingen, dus op veel interesse van mij kan dit aanbod niet rekenen. Waar ik wel naar kijk, zijn de kleine lettertjes. Haast onleesbaar stond er te lezen dat, na de proefperiode, automatisch een abonnement word aangegaan voor onbepaalde tijd. Er zijn natuurlijk mensen die hierin stinken en ongewenst abonnement nummer zoveel aan de broek hebben Gelukkig hebben de meeste kabelmaatschappijen en digitenne de contracttermijn verkort naar een maand. En toch blijft zoiets zondegeld.
Kleine tip. Als je een keertje een potje voetbal wil zien, ga je naar de kroeg. Daar kun je kijken tegen "drankkosten".

Geen opmerkingen: