dinsdag 14 september 2010

Met de bus naar Amsterdam.

Het is vandaag de tweede dinsdag van de maand, wat voor mij een gang naar Amsterdam-centrum betekent. Dit doe ik doorgaans met de bus. Ik word namelijk verwacht op een vergadering die tot een uurtje of tien zal duren. En om rond dat tijdstip nog terug te gaan fietsen, als je fiets in die tussentijd niet is gejat, zie ik niet zo zitten.
Het is best wel grappig om in de bus rond te kijken. Sommige mensen zitten naar buiten te staren, anderen zitten een boek te lezen of luidruchtig te telefoneren( stel je voor dat de kat een kwartier later zijn brokjes krijgt) en nog anderen zitten te bloggen( dat meen je niet, echt?).
Deze bus rijdt trouwens standaard viermaal per uur, en stopt op honderd meter van mijn huis.
Op dit moment staat een passagier bij de chauffeur die de boel zodanig ophoudt, dat er een complete rij achter hem staat.
Over oponthoud hebben we trouwens toch niet te klagen, door de regen loopt het verkeer niet echt door, en daar deze buslijn niet geheel over een vrije baan beschikt, hebben we inmiddels vier minuten vertraging, maar dankzij de rijkunsten van de bestuurder, komen we ruim op tijd aan.

Geen opmerkingen: