zondag 19 september 2010

En toch....

Vandaag was de viering van het vijfendertig jarig bestaan van de museumtramlijn in Amsterdam. Was het gisteren voor de donateurs, vandaag was de viering voor het publiek, die door de regen niet massaal was gekomen.
Een heel stel oud-medewerkers was ook gekomen, en sommigen overwegen om weer terug te komen, zeker nu de sfeer binnen de club gewoon gezellig is te noemen na het verdwijnen van een club die eigenlijk alleen uit was op macht. In het verleden hebben we wel vaker van dit soort clubs gehad, en ook lieden die dachten de boel naar hun hand te kunnen zetten. Ik hoop dat dit soort tijden niet terugkomen.
Het vreemde was wel dat er een aantal mensen, die zwarte bladzijden in de museumtramwereld hebben geschreven, stiekem over het terrein slopen, en duidelijk niet gezien wilde worden. Een ervan, probeerde ik te groeten. Deze man draaide zich om, en wist niet hoe snel hij weg moest komen.
Ik hoop dat iedereen nu gewoon samen de schouders eronder gaat zetten, en niet elkaar het leven zuur maakt.

2 opmerkingen:

Fran zei

Goedenmiddag Robbert, ik wilde aan je vragen of je Robert Proost uit Amsterdam kent, die sinds jaar en dag al 'tram-o-fiel' is.
Zijn zus, Francis Proost

Robert Logger zei

Nee, zijn naam zegt mij niets. Miisschien ken ik hem wel van gezicht.