woensdag 25 februari 2009

Het vliegtuig

Allereerst mijn medeleven aan iedereen die op een of andere manier met het vliegtuigongeluk te maken heeft gehad.
Vanmorgen werden we in de regio opgeschrikt door een vliegtuigcrash bij het Rottepolderplein. Ik was net vanuit Amsterdam vertrokken, en wilde weer terug naar Uithoorn. Normaal doe ik dat via de A2 en de A9. De telefoon ging. Of ik wist dat er een vliegtuig gecrashed was. Dat wist ik op dat moment nog niet, ik was de hele tijd bij klanten geweest. Dus ik zette snel de radio aan, en vernam dat er diverse rijbanen op de snelwegen waren afgesloten. Verder stonden er op de A9 kijkfiles en op de snelwegen was het een komen en gaan van hulpverleningsvoertuigen. Voor mij betekende dit dat ik binnendoor moest rijden.
De middagrit ging naar Purmerend. Inmiddels was de A9 afgesloten, en werd het verkeer omgeleid via de A10-west, de weg die ik wilde nemen. Hoewel het op de radio nog niet werd gemeld, stonden er al files. Door de stad bleek ook geen optie, achter de IJ-tunnel werd aan de weg gewerkt, dus ging ik via de A10-oost, via de N247 en N235, wat de A8 zat ook in de omleiding. Maar als dat het ergste is.
Om ruimte te maken in de ziekenhuizen zijn er niet spoedeisende operaties afgezegd. Ineens moet ik denken aan Gerda. Gisterenavond had ik haar nog vrolijk aan de Skype en zij meldde mij dat ze vandaag aan haar knie werd geopereerd. Ik hoop voor haar dat deze operatie mocht doorgaan.
Ik had het al aan het begin over de betrokkenen bij het vliegtuigongeval. Op de radio kwamen de eerste mensen ter plaatse aan het woord. Waar deze mensen zich over opwonden was het optreden van de kijkers. Massa's mensen stonden te kijken en staken geen hand uit, maar alleen foto's te maken en het verkeer in de prak laten lopen. Is het nou niet eens mogelijk om gewoon door te rijden als je toch niet gaat helpen?
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: