woensdag 25 februari 2009

Klein lolletje

Diegenen die wel eens vanuit Amsterdam via de S110 richting de A2 rijden, zullen wel eens gemerkt hebben dat het invoegen met het verkeer van de A10 niet altijd soepeltjes verloopt. Omdat je vanaf de linkerbaan invoegt, is het de auto's rechts van je verboden in te halen, zeker als je je rechter richtingaanwijzer hebt ingeschakeld. Zelf heb ik daarbij de moeilijkheid dat ik meteen bij Ouderkerk aan de Amstel weer de afslag moet hebben, wat betekent dat ik binnen de kilometer van de vierde naar de eerste baan moet zien te komen. Tot op heden is dit mij altijd nog gelukt, Ik had al eens geopperd om eens een snelheidscamera op de fietsbrug. Deze brug hangt boven het punt waar de twee wegen samenkomen. En vanavond was het zover. Toen ik aan kwam rijden zag ik wel flitsen. Die zie je daar wel vaker, er rijdt daar ook nog een trein. Toen ik wilde gaan invoegen, kwam een Volvo mij met een aardig vaartje naderen. En wederom zag ik een flits. De Volvo remde, en ik kon netjes invoegen. Op die paar seconden dat ik op die weg zat, leek het wel een openbare disco, de flitskast bleef maar gaan. De linksrijders kunnen binnenkort een prachtige foto van hun voertuig op de deurmat vinden. Misschien kan ik morgen eens normaal invoegen?
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: