zondag 15 februari 2009

In- en Uitchecken

Nou, mijn OV-chipkaart is binnen en het experimenteren is begonnen. Vol goede moed ging ik aan de slag met de mijn OV-chipkaart site aan de slag. Valt je trouwens op dat alle bedrijven een mijn-site hebben? Mijn-Nuon, mijn-Eneco of mijn-Essent. Nou, er is niets van mij bij.
Terug naar mijn-ov-chipkaart. Op deze site is het mogelijk je kaart automatisch op te laden, althans dat is de bedoeling. Ik log vol goede moed ik, en krijg de melding dat ik via I-deal mijn machtiging moet afgeven. Ik geef akkoord en inderdaad, ik kom weer op de hoofdindex. Niks I-deal. Morgen maar even met de klantenservice bellen.
Uit de praktijk weet ik dat in- en uitchecken het grootste probleem zal worden. Ik ben gewend om gewoon bij de chauffeur mijn buskaartje af te stempelen, te reizen en dan uit te stappen. Nu moet je ook bij het uitstappen een handeling verrichten. Hoe vaak zal ik dit gaan vergeten. Nu ben je "slechts" vier euro kwijt als het mis gaat. In mijn werk ken ik het systeem van in- en uit-checken bij het parkeren in Amsterdam. Als ik aan kom rijden, meld ik mij aan en bij het wegrijden meld ik mij weer af. En doe dat maar, anders smeert de parkeerdienst je een dagkaart aan, in Amsterdam goed voor een eurootje of twintig, als je geluk hebt.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: