vrijdag 23 april 2010

De Bank-Giro loterij.

Vandaag werd ik gebeld door een, op zich, vriendelijk dame. Zij heeft voor mij twee loten, en of ik het leuk zou vinden om eens mee te spelen. Bank-Giro loterij. Zijn dat niet die gasten van de Van Eeghenstraat in Amsterdam? Daar heb ik het een paar jaar geleden al eens mee aan de stok gehad toen deze club ineens van mijn girorekening begon af te schrijven. Ik heb die ook tegen deze dame gezegd, en direct gemeld dat ik niets met ze te maken wil hebben.
De Bank-Giro Loterij N.V. mag werken met telefonische machtigingen. Deze machtiging bleek men op mijn rekening te hebben losgelaten, waardoor ik deze spookafschrijvingen kreeg, dus hing ik gelijk aan de telefoon bij, destijds, de Postbank." U hebt een machtiging afgegeven", was het antwoord." Deze zult u zelf moeten intrekken." Huh, iets intrekken waar ik geen toestemming voor gegeven heb? Als service kreeg ik nog een 0900 nummer, die ik à zeventig cent per minuut mocht opbellen. Gelukkig circuleren er in Nederland lijsten van de echte telefoonnummers waar die 0900-nummers naar zijn doorgeschakeld. Natuurlijk werd de telefoon niet opgenomen( later is hierover pas wetgeving gekomen), dus schreef ik een brief, waarin ik mijn handtekening opvroeg. Een paar dagen later werd ik gebeld door die toko. Dat ik echt een machtiging had afgegeven, maar dat ik de machtiging wel weer kon intrekken. Het reeds ten onrechte afgeschreven geld zou ik alsnog kwijt zijn. Helaas, dan kennen ze mij nog niet. Ik hing, na dit telefoongesprek, direct weer aan de lijn met de Postbank, en heb een klacht ingediend tegen de gang van zaken. De Postbank kreeg het inderdaad voor elkaar om ook die centen weer terug te krijgen op de rekening.
Wat dat betreft is het goed dat er betere wetgeving is ontstaan, waarin het onder andere verplicht is een transcript van het gesprek te maken.
Trouwens, gokken is sowieso niet mijn ding.

Geen opmerkingen: