vrijdag 30 april 2010

Weg met Koninginnedag

De titel zou vermoeden dat ik tegen Koninginnedag zou zijn. Dat is niet het geval. Wel is het zo dat ik deze dag zoveel mogelijk aan mij voorbij laat gaan. Vandaag was ik, zoals meestal met dit soort dagen, samen met mijn vriendin op kookboekenjacht in Belgiƫ. Ook de diverse food-winkels zijn niet veilig voor ons.
De rit naar Antwerpen toe, verliep voor vele landgenoten rampzalig. Vanwege het koninklijk bezoek aan Zeeland, kon het verkeer vanaf Breda niet via Bergen op Zoom worden omgeleid. Het gevolg. Een file, door de Vlamingen accordeonfile genoemd, voor Antwerpen die al op de A27 begon, zo'n 70 kilometer lang dus. Velen hebben twee uur lang in deze file gestaan. Door mijn regelmatige bezoeken aan de regio Antwerpen, heb ik het hele traject van Breda naar Antwerpen via de diverse provinciale- en gewestswegen afgelegd, waardoor onze vertraging slechts vijftien minuten bedroeg.
Zoals je op het bovenste plaatje kunt zien, zijn er wel Belgen die geloven dat Londen in Nederland ligt. Dit troffen we aan bij het Antwerps Kookhuis.
Onze terugrit verliep ook voorspoedig. In Amsterdam aangekomen, was de straat bevolkt door mensen die, waarschijnlijk met hulp van drank en/of oververmoeidheid, lichtelijk van de wereld waren. De straten waren bezaaid met fout geparkeerde auto's zoals je op het tweede plaatje kunt zien, en waren er wat vechtpartijen, en vanuit het centrum was een ware exodus van feestgangers richting de diverse stations onderweg.
Ik hoop dart iedereen een leuke Koninginnedag heeft gehad. Ik in ieder geval wel!

Geen opmerkingen: