vrijdag 26 februari 2010

De kerk geeft het juiste voorbeeld?

Terwijl misbruik van jeugdigen door geestelijken steeds meer aan het licht komt, menen diverse geestelijken het vuur op de holebi's te moeten gaan openen." Alleen zonder zonden mag je ter communie gaan", is het commentaar. Pardon? Dus omdat iemand een holebi is, is hij of zij een zondaar? Hoe haal je het in je hersens! En aan wat maken ze zich schuldig? Beter gezegd, als ik er naast ga staan, moet ik mij dan zorgen over mijn veiligheid gaan maken? Ik dacht het niet. Ik heb heel wat kennissen die "van de verkeerde kant" zijn, die geen vlieg kwaad doen. Evenzo ken ik mensen die heel wat zondiger zijn.
Misschien zouden deze mensen eens een studie moeten gaan maken van hun eigen Heilige Geschriften. Daar staan stukken in over verdraagzaamheid en over vergiffenis en acceptatie. Daar staat ook te lezen dat Hij zal komen oordelen, en dus wij niet!
Laten we het alsjeblieft een beetje gezellig houden, en alleen mensen "bijsturen" die echt foute dingen uithalen.

Geen opmerkingen: