donderdag 11 februari 2010

Snacken.

Zoals vrijwel elke Nederlander, snack ik ook wel eens. Dat je dat goed kunt doen in ons landje is algemeen bekend. Vooral de verscheidenheid maakt dat je nog beh kunt variëren ook.
De reden van deze blog is een ander blogje over de Noord-zuid-lijn, inderdaad, het zal eens niet zo zijn. Dinsdag had ik een vergadering in Amsterdam-centrum, tegenover het Centraal Station. Daar is ook de bouwput waar volgende maand de boor gaat vertrekken. Mocht je er niet bekend zijn, op Google Maps staan de foto's. Ik ben er even gaan kijken. Er viel weinig te zien, de put is tegenwoordig hermetisch afgesloten. De put bevindt zich op de hoek van de Prins Hendrikkade en het Damrak. Aan de laatstgenoemde straat zitten heel wat eettentjes. Je kunt het zo gek niet bedenken, of het is er. Zelfs een automatiek, de FEBO, vernoemd naar de Ferdinand Bolstraat, waar het eerste filiaal werd geopend ontbreekt er niet. Een ander tentje dat er zit is Manneken Pis. Deze verkoopt, hoe kan het ook anders met zo'n naam, Vlaamse friet. Niet in een bakje, maar gewoon in een puntzak. Het is wel zo dat er, naast de bijbehorende Vlaamse frietsaus, ook gewone Nederlandse, en heel veel andere sausen te verkrijgen zijn. En mocht je de indruk hebben dat ik mij dinsdag heb vergrepen aan de friet, dan is deze juist, maar wel de Schanulleke, de kleinste portie.

Geen opmerkingen: