woensdag 10 februari 2010

Sneeuw en storm.

Ik sta nu te wachten tot mijn vriendin klaar is met haar werk. Vanwege de weersomstandigheden ben ik een kwartiertje vroeger vertrokken. De wegen zijn over het algemeen weer goed te berijden, hoewel je wel beducht moet zijn op gladde plekken.
Normaal maak ik mij niet zo druk over het weer. Alleen maakte deze weercombinatie dat ik niet echt lekker achter het stuur zat. Een vuistregel bij het autorijden is dat je auto altijd rechtdoor wil. Normaal wel ja. Alleen brengt een sterke noordooster wind wat verandering in de regel. Met gladheid probeer je altijd zo min mogelijk druk op je wielen te zetten. Je accelereert wat kalmer, je neemt langere remwegen en je probeert zo min mogelijk te sturen. Hoewel de snelweg waar ik overheen reed gestrooid was, lag er toch verse sneeuw. Het stuur voelde ook wat lichtjes, wat betekent dat het glad is. Als je dan een zijwind hebt, waardoor je flink moet bijsturen, voel je je niet geheel op je gemak.
Ach, ik ben weer heel over, en ga straks aan de late night snack.

Geen opmerkingen: