woensdag 17 februari 2010

Zit er nog leven in Live?

Vandaag lag er wederom een brief in mijn brievenbus," Is Eredivisie Live u bevallen?" Het antwoord is kort, nee, of beter, ik heb er geen seconde naar gekeken. De brief vervolgt," Waarschijnlijk bekeek u spannende wedstrijden en genoot u van het actuele voetbalnieuws." Inderdaad, ik heb genoten van de wedstrijden My name is Michael, Popstars en de X-factor, maar of men dat bedoelt? Het enige nieuws uit de voetbalwereld dat ik heb gehoord zijn de financiƫle problemen bij de diverse clubs, en de faillissementen van de diverse clubs in heel Europa. Dit wordt ook deels veroorzaakt door het vervallen van de transfersommen aan het einde van de contracten, hoewel dat slechts het rondpompen van geld is. De laatst bekende faillissementen zijn Moeskroen in Belgiƫ en Haarlem in Nederland. Waarschijnlijk zullen dit niet de laatsten zijn, bijvoorbeeld RKC Waalwijk en de clubs in Limburg worstelen flink om te blijven bestaan.
Voor de voetballiefhebbers hoop ik dat de boel overeind blijft, maar ik heb er een hard hoofd in. Een deel wordt veroorzaakt door de hoge verdiensten van de voetballers zelf. Net zoals in de anderen bedrijven, kunnen ook deze werknemers eens gevraagd worden om eens aan loonmatiging te denken.

Geen opmerkingen: