zondag 14 februari 2010

Ik zal nog eens wat zeggen.

Gisteren had ik een kennis op de chat." Is het bij jullie ook nog wit?" Afgezien van wat sneeuwresten, was het hier schoon. De dooi van de afgelopen dagen bleek funest voor de sneeuw. Ik was dan ook niet blij dat ik vanmorgen weer een witte wereld aantrof. Geluk bij een ongeluk is dat er sinds deze week weer zout is. De overheden hebben een lading zeezout uit Tunesiƫ laten komen.
Minder zal het vandaag gaan bij onze Zuiderburen. Gisteren werd daar al gewaarschuwd dat alleen snelwegen en provinciale wegen, daar gewestswegen genoemd, gestrooid worden. Men wil zout overhouden voor de maandagochtendspits. Dat heb ik gemerkt. Zaterdag had ik een ritje Belgie. De snelwegen waren, afgezien van de vreselijke vorstschade, goed berijdbaar. Minder ging het binnen de bebouwde kommen, waar sommige wegen in complete "ijspiste's" waren veranderd.
Voor de dames zal dit een mooie valentijn worden, al het voetbal is waarschijnlijk afgelast.
Wat ik voor valentijn heb gedaan. Niets bijzonders. Er zijn ook andere dagen dat je je vriendin kunt verrassen.

Geen opmerkingen: