zondag 21 februari 2010

Je kunt mijn rug op, of liever niet?

Vanmorgen sta ik fris en fruitig op. Een zeurderig pijntje in mijn rug had ik wel, maar dat mag de pret niet drukken, nietwaar? Het was een beetje vroeg, dus ging ik lekker het bed afhalen en een ontbijt in elkaar zetten. Mijn rug begon wel steeds meer te zeuren. Onder de douche ging het mis. Ik meende dat een lekkere warme douche mij wel goed zou doen. Hoe fout had ik het, ik moest bukken om een stuk zeep te pakken, die op zo'n moment natuurlijk uit je handen glipt. Het bukken ging wel, het omhoog komen werd een ander verhaal. Via de wasbak wist ik mij omhoog te hijsen.
Onmiddellijk begon ik mij af te vragen of iets zwaars had getild in de afgelopen paar dagen. Ik kon mij geen gekke dingen herinneren.
Het feest begon echt bij het aankleden. Gelukkig ben ik handig met mijn voeten, en heb op die manier mijn sokken aangekregen. Het leukste kwam nog. Ik had om twaalf uur afgesproken om met mijn vriendin te lunchen. Ik had bijna vijftien minuten nodig om mijn schoenen aan te trekken.
Ik heb dit wel vaker, en het is meestal terug te voeren op spanningen of het vatten van een kou. Gezien de toestanden gisteren, zou het een beetje van beiden kunnen zijn.

Geen opmerkingen: