dinsdag 12 januari 2010

Met de bus naar Amsterdam.

Vanavond heb ik een vergadering van ROVER in Amsterdam. Omdat deze altijd in het centrum plaatsvind, is voor mij de handigste manier om dit met de bus te doen. Met de fiets is geen optie, als je knippert met je ogen, is je slot open gebroken en de rest mag je raden. En zolang het maar niet al te hard gaat sneeuwen, blijven de bussen rijden.
De bus zit vanavond lekker vol. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit komt door het weer. Hoewel het net een graadje of twee vriest waait de wind ieder grijntje warmte uit de kleding.
In Amsterdam valt mij de grote hoeveelheid toeristen op die de bus nemen. Bij Connexxion is het nog mogelijk om kleine strippenkaarten te kopen die op alle bussen en trams geldig zijn terwijl stadsvervoerder GVB uurnetkaartjes verkoopt die allereerst een euro duurder zijn en alleen geldig bij GVB. Waarschijnlijk hebben de hotels hun gasten goed geïnformeerd.
Nu besef ik pas dat dit verhaal pas vanavond op het net zal terecht komen, en dat het hele verhaal in de verleden tijd had gemoeten. Je denkt toch niet dat ik het hele verhaal ga corrigeren?

Geen opmerkingen: