dinsdag 5 januari 2010

Te mooi......

Sinds een tijdje ben ik ook aan het stoeien met Myspace, een community-site, zoals Hyves en Facebook. Direct kwam er een vraag, of ik met iemand wilde mailen. Op zich heb ik daar geen bezwaar tegen, dus ik stemde toe. Een beetje dom, blijkt nu, degene blijkt de bekende 419 truc te willen uithalen. Helaas voor dit figuur, hier trap ik niet in.
Vandaag lag er een envelop op mijn werkbank. Deze bleek afkomstig van de firma OfficeExpres. Er zat een "aanbieding" in die verdacht veel op een factuur leek. Hiermee probeerde men een officepakket aan te smeren, of heb jij gehoord van Office09? Omdat er veel grote bedrijven bij ons in de buurt zitten, leek het mij wel zinvol om de politie op de hoogte te brengen over deze praktijk. Het gebeurt juist daar dat die aanbiedingen als factuur worden aangezien.
's Middags kwam een collega langs. "Goh, hebben ze jou ook een aanbieding gedaan?" Dat ze hem ook aangeschreven hebben. Deze man heeft zelf een computerbedrijf, en verkoopt dus zelf officepakketten.
En nu maar hopen dat er niet al teveel mensen gaan instinken. Let dus goed op.

Geen opmerkingen: