zondag 10 januari 2010

Slippen

Het is te merken dat er in Amsterdam minder gestrooid wordt. Ik kom net van mijn vriendin, en heb een glibberige rit achter de rug. Je hebt natuurlijk gladheid en gladheid.
Toen ik vanuit Amsterdam-Noord door de IJ-tunnel reed, werd ik al gewaarschuwd door de signalering in de tunnel. Deze stond op geel-knipperend wat zoiets betekent dat je een verrassing kunt verwachten bij het uitrijden van de tunnel. Nou, dat was er, de Valkenburgerstraat was één ijsbaan, en de Weesperstraat bleek niet veel beter. De draai richting Canadabrug ging ook nog, maar toen ik vanaf de brug linksaf de Amsteldijk op wilde draaien, verloor ik alle contact met de weg, en was linksaf slaan geen optie meer. Ik verwachtte al problemen dus hield ik al afstand op al het verkeer om mij heen, dus kon ik straffeloos rechtdoor de Stadhouderskade opsturen. Het geglij bleef totdat ik de gemeentegrens over ging.
Maar goed dat er vanaf maandag weer zout is..........

Geen opmerkingen: