vrijdag 29 januari 2010

Zon in de regen.

Ik was vanmorgen een beetje chagrijnig, het regende alweer. Normaal ga ik op vrijdag met de fiets naar het werk. Nu is dat bij regen en drie graden boven nul geen pretje, vooral niet met de, blijkbaar bijbehorende, wind. Dus werd het een ritje met de bus. Nadat ik mij had laten natregenen op de weg naar de bushalte, kwam de bus een paar minuutjes te laat.
De bus stopt, en de deur gaat open. Achter het stuur een Medelander. " Goedemorgen meneer. Weertje hè?", zegt hij terwijl de chipautomaat mij met een piep begroet, en mij een prettige reis wenst." Dat kun je wel stellen." Hoewel het verboden is met de chauffeur te spreken, hebben we in onze regio daar een beetje lak aan. Inmiddels komen we op de volgende halte aan. Een stel jongens stapt in. De chauffeur groet ook hen, en de jongens groeten terug. Gehaast spurt er nog een gastje de bus in, en de chauffeur roept hem terug." Mijn abonnement is in orde hoor", verdedigt het knaapje." Daar ging het mij helemaal niet om", antwoord de chauffeur," ik heb je geen goedemorgen kunnen wensen." Mijn ochtend kon niet meer stuk.
De chauffeur bleek in Amsterdam nog bedreigd te zijn. Iemand trachtte met een zwaar verlopen abonnement mee te kunnen rijden. Daar dacht de chauffeur toch heel anders over. Resultaat, vijf minuten vertraging, een kwade klant en een pracht van een video-opname.
En dan is de man een paar minuten later weer uiterst vriendelijk. Knap hoor

Geen opmerkingen: