vrijdag 27 november 2009

Helderziende?

Je zou nu eens naar je provincie moeten bellen. "Kunt u mij vertellen hoe hoog de nieuwe heffing wordt na invoering van de kilometerheffing?" Geen ambtenaar die u op dit moment een zinnig antwoord kan geven. En toch weet minister Eurlings het zeker, de kosten zullen niet hoger worden. Heel slim, hij belooft dat de automobilist niet meer zal gaan betalen. Er zijn miljoenen mensen zonder auto, die nu ook moeten gaan betalen.
Ik weet niet in welke categorie ik meneer Eurlings moet indelen. Of hij is een slimme verkoper, een handige prater, of misschien zelfs helderziende.
Ik ben het eens dat er iets moet gebeuren. Zelf probeer ik de files te vermijden door mijn ritplanning aan te passen.
De bittere pil is voor de mensen die in de jaren 70 en 80 door de overheid uit de steden zijn gejaagd. Nu dit gelukt is, is het tijd om een slaatje uit te slaan. Is dat misschien de achterliggende gedachte?
Ach, misschien zijn de volgers van Eurlings iets te goedgelovig?

Geen opmerkingen: