zaterdag 28 november 2009

Reclame voor je bedrijf.

Veel bedrijven zouden er van dromen, tweemaal per dag gratis op televisie. Minder is het als het in twee verschillende consumentenprogramma's is, en je er niet zo positief uitkomt.
Vanmiddag zat ik tijdens de pauze naar Omroep Max te kijken. Daar was het programma Knelpunt, welke gewijd was aan autobedrijf Arco uit Hoofddorp. Naar aanleiding van diverse klachten was men er met een verborgen camera gaan "winkelen". Een auto werd gestart. Deze liet gelijk alle alarmbellen rinkelen." E80, deze motor dient meteen nagekeken te worden", stond er op het display te lezen. Als een auto zo bezig is, is het goed mis. In dezelfde uitzending kwam ook een klant aan het woord, die een auto met diverse gebreken had gekocht.
Nieuwsgierig geworden, wilde ik op de site kijken. Over de site van het bedrijf wordt namelijk gezegd dat de modellen die erop staan, helemaal niet worden aangeboden, en de klanten krijgen andere wagens aangeboden. De site blijkt uit de lucht.
Vanavond zit ik naar Kassa te kijken. Ook hier een klacht over een autobedrijf uit Hoofddorp. Ik maak nog het grapje of Arco misschien van naam is veranderd. De directeur van het bedrijf bleek dezelfde als van Arco. Op de site van Autobedrijf Hoofddorp blijkt het bedrijf op hetzelfde adres gevestigd te zijn als Arco. Ook dit bedrijf blijkt niet helemaal serieus te werk te gaan. Bij het inruilen van een auto was men "vergeten" een vrijwaringsbewijs af te geven, en werd de klant achtervolgd door RDW om de wegenbelasting te blijven betalen. De "belbus" moest eraan te pas komen om de zaken recht te zetten.
Ook op internet zijn de commentaren en waarschuwingen niet van de lucht. Ik begrijp niet dat, als er klachten zijn over je bedrijf, je niet probeert ze zodanig op te lossen dat ze niet meer terug komen.

Geen opmerkingen: