vrijdag 26 december 2008

Antwerpen

Zo ons dagje Antwerpen zit er weer op. Hoewel het vrijwel de hele dag gevroren had, maakte de zon het behaaglijk. Omdat op tweede Kerstdag in België gewoon gewerkt wordt, en ik toch naar een klant moest, heb ik mijn vriendin voorgesteld om er een winkeldag aan vast te knopen, je bent er toch, nietwaar? Mijn auto heb ik lekker bij de klant achter gelaten, en we zijn met het openbaar vervoer 't Stad ingegaan. Slimmerik die ik ben, ik het een tien-rittenkaart van de Lijn, het Vlaamse openbaar vervoerbedrijf, waardoor een rit mij slechts 80 eurocent kost. Kom daar maar eens om in Nederland! Na een theetje en een koffietje zijn we op pad gegaan, de speurtocht naar kookboeken en kookgerei. Natuurlijk kom je ook in andere winkels terecht. In België is een keten van winkels, genaamd de Krak. In die winkels is het lekker struinen, je vindt er altijd wel wat van je gading. Dat alles er low-budget is, bewijst deze foto. Wat vind je van de vloerbedekking? Aan het einde van de dag dachten we nog even snel naar de supermarkt te gaan. Blijkt deze voor een verbouwing gesloten te zijn. Inmiddels ben ik dusdanig bekend in Antwerpen, dat we naar een ander filiaal zijn gereden. Is je wel eens opgevallen wat een verschillen er zijn in producten? Dat maakt een bezoekje aan de supermarkt best leuk hoor. Of we stoofvlees hebben gegeten. Ja, natuurlijk. Een prettige jaarwisseling, of op z'n Vlaams, een goed eindejaar. Robert.

Geen opmerkingen: