woensdag 17 december 2008

Foutloos

Vanavond zit de halve nederlandstalige bevolking voor de buis. Het groot dictee der nederlandse taal is er weer. Zoals ieder jaar zal er ook weer een kleine strijd tussen Vlaanderen en Nederland uitbreken. Al wekenlang is de vraag uit welk land de winnaar zal komen, en allerlei statistieken worden erbij gehaald zodat het meer lijkt alsof er een kampioenschap voetbal gespeeld gaat worden.
Dat ik geen foutloos Nederlands schrijf is mij bekend. Zeker na de laatste wijzigingen is onze taal een janboel geworden. Leg mij nou eens uit waarom hondehok als hondenhok gespeld moet worden. Er past meestal maar één hond in.
Dat ik per ongeluk ook nog extra fouten maak komt bijvoorbeeld ook omdat ik veel op mijn gsm zit te bloggen, zoals op dit moment. Als ik dan niet oplet staat er wel eens ze in plaats van we. Wat wil je, als je in plaats van zesentwintig toetsen er maar tien hebt?
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: