donderdag 11 december 2008

Vrijwilligers

Vandaag werd ik gebeld."Ik ben diverse keren bij uw kantoor geweest, maar u was er niet", klonk het aan de andere kant. Huh? Ik was de hele ochtend op de zaak, en het kantoor is erboven." Waarover wilde u mij spreken?" "Over de OV-chipkaart." Toen begreep ik dat de man mij niet zakelijk wilde spreken, maar in mijn functie bij ROVER. Ik moest uitleggen dat ROVER een vereniging is, waar de meesten vrijwilligers zijn. De man vond het vreemd dat er voor dat soort werkzaamheden nog vrijwilligers te vinden zijn. Nou, ik ben zo een gek.
Vrijwilligers. Inderdaad doet de professionaliteit vaak niet onder ten opzichte van de betaalde mensen.
Vorig jaar werden er bij een trambedrijf wat extra personeel ingezet. Via een stichting kon er op de tram gereden worden. Op een avond kwam een van de bestuurders bij mij. Hij had een kleine aanrijding gehad. Toen hij een vuilniswagen, die vuilcontainers leegt, passeerde, hing deze ineens naar links.Omdat deze bestuurder al de twijfels had om erlangs te komen, reed hij zeer langzaam. De vrachtwagen drukte hierdoor drie ramen in. Ik grapte al dat een professional de hele zijkant eruit gereden zou hebben. Dit gebeurde een week later op dezelfde plaats. Een professionele bestuurder passeerde dezelfde wagen met een wat hogere snelheid. Resultaat, alle ramen aan de rechterkant lagen aan diggelen.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: