donderdag 4 december 2008

Pech

Vanmorgen belde ik mijn garage. Sinds de kou heeft toegeslagen, start de wagen met een hoop rook, en loopt daarna een tijdje onregelmatig. Bij een diesel betekent dat meestal dat de gloeikoppen aan vervanging toe zijn. Ik vroeg gelijk om naar de snaren te kijken, omdat deze maar mijn zin iets te snel slippen. "Breng vanavond maar langs", zei de garagehouder. "Zoveel haast heeft het nou ook weer niet", zei ik. Ik maakte een afspraak voor aankomende maandag. Ik kon dan over een leenauto beschikken.
Vanavond reed ik de snelweg op, en ineens begint mijn auto een herrie te maken, een koffiemolen is er niets bij. Ik wist dat de garagehouder vanavond niet thuis zou zijn. Ik durfde geen tweede keer meer door de tunnel, ik was in Amsterdam-noord. Ik zou met mijn vriendin gezellig gaan even en een theetje doen. Hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet, maar ik werd straal misselijk, een familietrekje. Dus mijn broer gebeld, of hij achter mij aan wilde rijden voor het geval dat mijn auto echt de geest zou geven en zo ging ik naar de garage. Ik had ook nog het probleem om thuis te komen, immers geen garagehouder betekent ook geen leenauto.
Diegenen die niet in toeval geloven, kunnen nu beter stoppen met lezen. Toen we de sleutel gingen wegbrengen, stopte er ineens een auto. "Je zou toch volgende week pas komen? ", klonk het uit de auto. Verrek, de garagehouder, en ik legde het verhaal uit. Alsnog ging ik met een leenauto maar huis.

Geen opmerkingen: