donderdag 11 december 2008

Leenauto

Vorige week woensdag kreeg de Kia kuren. Bij wat hogere snelheden begint de auto zo hard te schudden dat het net lijkt of je naast een centrefuge staat. De rit naar de garage was allerminst comfortabel te noemen. Toch is het mij gelukt de rit te voltooien.
Als leenauto kreeg ik een Opel Corsa mee. Wat is dat wennen! Als je gewend bent om met bestelwagens te rijden, is het vreemd om alles wat om je heen gebeurt te zien. Een brommer die zowat op je bumper zit, zie je normaal helemaal niet. Ik heb ook geprobeerd om op de personenwagenmanier in te parkeren. Ik snap niet dat er nog mensen zich vrijwillig hiertoe aanzetten. Via je spiegels zie je ook wat er naast de wagen gebeurt. Daarnaast zit ik niet graag als een wokkel achter het stuur. Je hoofd staat zowat 180 graden gedraaid ten opzichte van je voeten. Dit zie je op tv alleen bij griezelfilms. Ja, ik zou weer blij zijn als de Kia weer terug is.
Ik zal nog even geduld moeten hebben. Bij de eerste reparatie kon de garage niets vinden. Daarom dacht ik gisteren de Kia weer op te halen. Binnen tweehonderd meter ging het alweer mis. Was ik blij dat ik die Opel nog achter de hand had!
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: