maandag 22 december 2008

Kerstrit

Gisteren was ik aan het conducteuren op de museumtramlijn. Zoals ieder jaar, worden in december Sinterklaas-, Kerst- en oliebollenritten gedaan. Voor diegenen die dit nog willen meemaken, zondag aanstaande is de laatste kans voor dit jaar.
Ik deed gisteren twee ritten. Tijdens de eerste rit zaten er veel mensen in de tram van buiten de stad. Omdat de lijn voor een groot deel door Buitenveldert loopt, kun je de hele geschiedenis van "de grote naasting" van 1897 vertellen en de ontwikkelingen die Amstelveen daarna heeft doorgemaakt. In Amstelveen loopt de lijn exact tussen de westelijke "bovenlanden" en de oude middenpolder in, waardoor je de verschillende waterniveaus prachtig kunt zien.
Op de terugrit kwam ik op een andere wagen terecht. Daar vertelde ik het originele kerstverhaal. Mocht het je zelf interesseren kun je het gewoon op deze blog vinden.
Ondanks deze positieve dag, begon de dag met een domper, in de meest letterlijke zin van het woord. Toen ik op het station aankwam, zat de deur dicht, en brandde het licht volop. De boekwinkelier bleek met ladder en al omlaag te zijn gekomen. De schade was "slechts" beperkt tot twee enorme schaafwonden. Gisteren liep hij daarom wat moeilijk, en heb ik diverse keren naar zijn toestand geïnformeerd. Vandaag heb ik hem gebeld. Afgezien van wat blauwe plekken, huppelt hij alweer rond.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: