dinsdag 9 december 2008

Uw auto?

Het is de schrik van iedere autobezitter, de politie die vraagt of je weet waar je auto uithangt. Meestal is het andersom, als je vergeten bent waar je je apparaat hebt neergezet.
Mijn verhaal speelt zo' n jaar of twintig geleden af. Mijn auto stond bij de garage voor de, toen net ingevoerde, APK. De garage belde dat ik mijn auto kon ophalen. Na wat reparaties was hij weer goedgekeurd en mocht weer een jaartje de weg op. Die middag zou ik de wagen gaan halen. Ik hang nog niet op, of de telefoon ging weer. "Bent u de bezitter van een auto met het kenteken BB-15-TP?" Ik bevestigde dit. "Uw auto is betrokken geweest bij een ramkraak", meldde de man. "Weet u dat zeker?", vroeg ik. "Ja, en ze is er slecht aan toe. Kunt u op een of andere wijze bewijzen dat u hier niet bij betrokken bent?" Gelukkig kon ik dat, immers mijn auto stond op dat moment nog bij de garage. Dit is een van de weinige keren geweest dat ik blij was dat een reparatie wat langer duurde.

Geen opmerkingen: