zaterdag 27 december 2008

Een vreemde week.

Zo, we zitten midden in een vreemde week. We hebben net twee vrije dagen achter de rug, en morgen zijn we weer vrij. Ik merkte vandaag wat voor een gewoontedier ik ben. Ik had de hele dag een maandaggevoel. Natuurlijk was ik gisteren lekker op stap geweest, maar toch. Vandaag ging mijn "Belgische" telefoon, dat is een GSM met een Belgisch nummer, waar de klanten uit dat land mij op kunnen bereiken." Ben je toevallig in België?" "Nee, ik was er gisteren." "Maar gisteren had u toch een verlofdag?" Zoals u in het mijn blog van gisteren heeft kunnen lezen, heb ik kort gewerkt. Zo kon ik vandaag gewoon aan het werk. En dat was hard nodig. Veel klanten gokten dat we open waren, deze ene normale dag.
Hoewel, normale dag. Israël en Palestina zijn weer flink aan het schieten gegaan. En een winnaar zal hier niet uitkomen, zolang het op deze manier blijft doorgaan.
Een mooi dingetje gebeurde ook. Een paar snertjochies dachten in Utrecht een buschauffeuse in het gezicht te mogen spugen. Aan de oren werden deze heren aan de politie overgedragen. De leeftijd zet te denken, dertien tot vijftien jaar.
En bij onze Zuiderburen draait de Koning weer overuren. Net zoals vorig jaar, zit België tijdens Kersttijd midden in een formatie, of beter gezegd een herformatie van de regering, de arme man. Zo is niet alleen de regering naar de maan, hij zal ook niet lekker gegeten hebben tijdens het kerstdiner. De Belgen zelf zijn er een beetje laconiek onder en hopen alleen maar dat er zo spoedig mogelijk weer bestuurd gaat worden, en dan maakt het de meesten niet eens zoveel uit welke partijen het gaan doen.
En dan hebben we natuurlijk de kredietcrisis. Omdat er minder olie wordt afgenomen, heeft de OPEC besloten dat de productie met tien procent verminderd gaat worden om hiermee de olieprijs weer op te drijven. Omdat er bijna vijftien procent minder olie verbruikt wordt, is de olie nog verder in prijs gedaald, waarmee de prijzen rond het niveau van 2004 zitten. Kijk maar zelf, de prijzen zijn afgelopen maand met rond de vijftien cent gedaald. Als je het ten opzichte van de zomer vergelijkt, gaat het richting de veertig cent de liter. Daarentegen zal de gasprijs voor de aankomende periode nog stijgen, de gasprijs ijlt altijd een half jaar achter de olieprijs aan. En nu maar hopen dat het na januari niet al te koud gaat worden.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: