dinsdag 30 december 2008

Koud hè?

Toen ik vanmorgen wakker werd kon ik maar één ding constateren, het is ijzig koud. Veel was er niet voor nodig hoor, alle auto's op de parkeerplaats van de flat waren als iglo's dicht gevroren. Volgens het weerstation in Uithoorn vroor het buiten maar liefst zeven graden. Voor mijn buren wacht een heidense klus, het krabben van de autoramen. Hoe ik mijn ramen schoon maak? Ik pak gewoon een fles lauwwarm water en giet deze leeg. Daarna goed droog maken. Zo heb ik heldere ramen en geen last van condens. Verder beschadig je je ramen niet. Door het krabben krijg je krassen, wat weer lastig is zodra de zon gaat schijnen.
De straat was ook aardig wit opgevroren. Op diverse plekken zag ik dan ook voertuigen andere bewegingen maken dan de bestuurder oorspronkelijk had bedacht. Bij nadere bestudering bleek ook wat straatinventaris van vorm veranderd.
Nu was het voor mij tijd geworden om mijn neus buiten de deur te steken. Deze was direct afgekoeld alsmede de rest van mijn lijf. Dus de auto gestart, ramen schoon gemaakt, de kachel aangezet en vertrokken. Hoewel, kachel? Het duurde wel even tot de motor warmte aan mij ging afstaan, de egoïst.
Ik zit nu lekker te pauzeren bij een werkende cv. Buiten is het nu min drie.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: