maandag 11 augustus 2008

Betalen om mijn geld te gebruiken?

Een paar maanden geleden kreeg mijn vriendin een brief van de SNS-bank. Haar betaalrekening gaat €2,45 per maand kosten. Deze rekening had ze nog uit de tijd dat ze in Groningen woonde. De volgende dag zegde ze de hele boel op. "Vreemd", zei ik," ik zit bij de SNS-regiobank, en daar worden de tarieven niet verhoogd." Voor de zekerheid keek ik nog op de site, en daar stonden de verhoging niet op. Toevallig ging ik vandaag mijn "rijkdom" checken, en zie een een vakje nieuwe betaaltarieven staan. Meteen flitste door mijn hoofd:"Nee hè, zij ook al?" Toen ik de link aanklikte, bleek dat de SNS-tarieven ook op de regiobank waren overgeslagen. Nu heb ik niets met de SNS-bank. Ik was ooit klant bij de CVB-bank, die klantvriendelijkheid en lage tarieven hoog in het vaandel hadden staan, en tegen zeer lage kosten werkte omdat er met intermediairs werd gewerkt, terwijl SNS daarnaast ook gewone kantoren heeft. De betaalrekening, waar nu geld voor gevraagd wordt, had ik nodig om geld op mijn spaarrekening te kunnen storten. Als dit klantenbinding is? Ik belde natuurlijk direct mijn intermediair op. Hem was de tariefwijziging onbekend. Morgen belt hij terug. Het leuke is, dat mijn oude intermediair inmiddels is aangesloten bij Argenta, een discountbank uit België. Misschien moest ik maar eens een babbeltje met hem gaan maken.

Geen opmerkingen: